Da li zaista mislite da konkurencija ne postoji i da je vaša ideja unikatna? 🤔 - FAW - Find A Way by Nikola Obradović
Da li zaista mislite da konkurencija ne postoji i da je vaša ideja unikatna? 🤔

Da li zaista mislite da konkurencija ne postoji i da je vaša ideja unikatna? 🤔

Objavio Nikola
U kategoriji Startapi
16. jula 2020.
3 minuta čitanja

Vrlo često mi prilaze ljudi sa raznim idejama gde uglavnom kažu: „Hej Nikola, mislim da imam sjajnu ideju i ono što je najbitnije, niko to do sada ne radi, konkurencija ne postoji. Hoćeš da radimo zajedno na razvoju iste?“

Da li zaista mislite da konkurencija ne postoji i da je vaša ideja unikatna? U današnje vreme, informacija kruži jako velikom brzinom. Research različitih ideja može da se radi na mnogo načina, ali na internetu sve može da se pronađe, pa čak i konkurencija 🙂 Nekada ljudi ne umeju da pronađu svoju konkurenciju (da li iz neznanja, lenjosti ili nekih trećih razloga) ili jednostavno ne žele da ono što pronađu posmatraju kao istu. Ako mene pitate: NE POSTOJI UNIKATNA ideja. Ako mislite da je imate, to uglavnom može da znači dve stvari:

  1. Ta ideja uglavnom nije sjajna
  2. Ti si genije i uspeo si da otkriješ nešto sjajno i bajno

Mnogo je veća verovatnoća za ovo prvo.

Ćaskajući pre koju godinu sa svojim poslovnim partnerom iz Amerike, dotakli smo se te teme i on je napravio jedno sjajno poređenje: „Nemati konkurenciju je isto kao da otvorite bikini shop na Antarktiku. Prvi sledeći konkurent je hiljadama milja daleko što je sjajno za tvoj biznis, tako da si pobedio.“

Poenta je, da ako smatrate da nemate konkurenciju, verujte da 99.99% ne postoje ni korisnici/kupci tog proizvoda/usluge. (baš kao što niko neće ni kupiti bikini na Antarktiku)

Kako ja uglavnom radim istraživanje konkurencije i tržišta?

  • tamo gde ima korisnika = ima i konkurencije = ima i dosta 💲💲💲
  • čim sve gore nabrojano postoji, znači da je ideja već validirana jer je baš ta konkurencija uradila to za vas
  • čitam jako puno „reviews“ (komentare i ocene potrošača/kupaca) za konkurenciju i njihove proizvode i pokušavam da otkrijem sa čime su nezadovoljni
  • kada otkrijem šta je najveći problem kod konkurencije ja taj problem najpre rešim i izađem na tržište i reklamiram samo to kao tzv. „competitive advantage“ ili ti po naški „prednost u odnosu na konkurenciju“
  • uvek neki proizvod „začiniš“ sa nekim tajnim sastojkom da bude makar za nijansu bolji od konkurencije (lepši, lakši za korišćenje, itd.). NE MORA da bude jeftiniji 🙂
  • gađam mikroniše koje pominjem konstantno
  • trudim se da pronađem probleme u „offline“ životu i da ih digitalizujem rešavajući nekome problem
  • na kraju dana, egzekucija same ideje je najbitnija

Na koji način vi istražujete, posmatrate i gledate na konkurenciju? Da li postoje neke „metodologije“ koje su vam dale dobre rezultate kako da neke mane od konkurencije otkrijete i pretvorite ih u svoju prednost?

🧐🤔

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *