Rezultati i repriza prvog webinara - FAW - Find A Way by Nikola Obradović
Rezultati i repriza prvog webinara

Rezultati i repriza prvog webinara

U kategoriji Studije slučaja, Webinari
9. aprila 2020.
6 minuta čitanja

Kako to obično biva, nakon svake sprovedene akcije potrebno je uraditi kvantifikaciju i osvrt u nazad, da vidimo kako je bilo, šta kažu cifre i šta možemo bolje. Sve je rađeno organski, dakle bez ulaganja novca u boost-ovanje postova niti bilo kakve marketing strategije.

Webinar u brojevima:

  1. Webinar stranu je posetilo ukupno: 582 ljudi od čega se prijavilo 250 ljudi na isti = konverzija ~43%
  2. Od 250 prijavljenih ljudi, na webinar je došlo 202 ljudi, što čini ~81% konverziju.
  3. Webinar je trajao 1h i 20 minuta od čega je 47% ljudi odgledalo ceo, dok je prosečna dužina gledanja PO korisniku bila oko 53 minute.
  4. Webinar je ocenjen ocenom: čista petica, a na osnovu 46 ocenjivanja.
  5. Dobio sam ukupno 26 pitanja od momenta kada sam rekao da sam spreman za Q&A sesiju
  6. Tokom trajanja webinara sam pustio tri ankete, od kojih su bili sledeći rezultati (na uzorku od cca 150 ljudi):
    • Većina ljudi bi da održavamo webinare ili jednom nedeljno (za ovu opciju je bilo najviše odgovora) ili jednom u dve nedelje. Po anketi, niko nije odgovorio da je webinar bio bzvz i da neće više da držim ist e
    • 94% ispitanika je reklo da bi voleli da vide „live sesiju“ celokupnog developmenta nekog proizvoda – kako razvijamo neki startap, od ideje do realizacije MVP-a i plasiranje istog na tržište. Ko zna, možda nam dolazi novi IT Veliki Brat😎
    • skoro svi su rekli osim dve osobe da je tehnički webinar bio OK bez nekih smetnji (stream, audio, video signal).

Koje lekcije sam naučio tokom organizovanja, za vreme i nakon ovog webinara:

  • veliki broj ljudi koji je popunio prvu Google Formu nije posle video obaveštenja gde i zvanično moraju da se prijave na webinar – konkretno 77 ljudi (od 105 što je popunilo anketu). Verujem da je jedno 50tak ljudi ostalo neprijavljeno, a prethodno su pokazali interesovanje. Moj propust – ali da jesu, statistike gornje bi bile još bolje siguran sam,
  • hteo sam da ceo stream ide kroz Youtube Live, juše sam napravio nalog na istom ali je potrebno 24h za aktivaciju tako da mi je to poremetilo sve planove oko streaminga i operativnog sistema koga ću da koristim za isti. Ako planirate YT stream, napravite kanal 24h pre online nastupa😏
  • improvizacija je uvek i dalje jako bitan segment kada želite nešto brzo da uradite, testirate. U prilogu ovog post-a videćete moju „spavaću/radnu sobu“ iz koje sam držao webinar (u Novom Sadu, drečavo-zeleni papir sam kupio u Univerzalu, na novom naselju),
  • Windows se pokazao kao bolji operativni sistem od Mac oSX za software koga sam koristio za streaming (OBS Project sa pluginom virtualne kamere) – pomoćiću bilo kome da napravi savršen ambijent za neki od svojih webinara/video zapisa,
  • treba imati externu web kameru ili laptop koji podržava Full HD rezoluciju (vs HD),
  • treba imati dobro osvetljenje da biste postigli maksimalan efekat (ne mora profi, ali bitno je da je prostorija lepo osvetljenja – po mogućstvu neonkama),
  • treba obavestiti prisutne da tokom trajanja webinara mogu da krenu sa pitanjima u chat-u kako koju temu zatvorimo, jer u tom slučaju moderator može na vreme da ih pripremi baš kao što smo se MIlan i ja dogovorili u Google Docs, ali sam ja napravio grešku i tek kada sam završio sa prezentacijom sam najavio pitanja i ljudi su imali malo vremena da ispišu ista, ali svakako dobili smo solidan broj (za prvi put),
  • nađite nekoga ko će da bude moderator webinara, tako da tvoj fokus može biti na samoj priči. Neki su zamerili što sam držao neke slajdove po nekoliko minuta, a ja dok sam pričao bio sam umanjen u donjem desnom uglu. Ljudi bi voleli da dok pričam, gledaju mene, a ne slajd sa jednom rečenicom – dakle to opet može da uradi neko ko moderira sam webinar,
  • zbunio me je UX WebinarJam-a pa mi se nije dalo da zaustavim anketu i pređem na drugu anketu, a rezultate prethodne da sačuvam (više treninga Nikola 🙃). Takođe, ankete treba puštati tokom webinara, a ne na kraju kao što sam ja to uradio,
  • prezentaciju sam pravio na engleskom jeziku jer sam imao neke delove od ranije, inače logično je da bude na našem jeziku ako ja pričam na istom. Sledeći put – mora jezik prezentacije == jezik govornika,
  • treba se pripremati za sam čin webinara duže od 1h (po mogućstvu i ošišati) 😁 Više sam vremena potrošio na lepljenje zelenih papira na zid i pravljenje tog efekta da sedim u nekoj sobi nego na samu priču koja je srž svega. Opet, drago mi je da su rezultati pokazali da je i sadržaj bio zanimljiv i koristan,
  • možda bi bilo lepše da ima više interakcije sa ljudima u smislu da se neko uključi u program, ali to onda nije webinar i ova platforma nije podobna za to (Zoom ili Hangout jesu),
  • ideja je validirana u protekla 72h i definitivno ima mnogo prostora da se priča na teme startapa, investicija, biznis developmenta i sličnih tema,
  • iako ste izglasali većinom da biste voleli da gledate slične webinare jednom nedeljno, na žalost to mi vreme ne dozvoljava, ali videćemo da bude minimum jednom mesečno, a neke mesece možda i do dva puta. To je ono što mogu u ovom trenutku da priuštim zbog ostalih obaveza. Verujem da bih i dosadio ljudima da sam jednom nedeljno na „mini pozornici“ 🤓
  • sledeći webinari moraju da imaju više laserski prezicne teme kako bismo više vremena mogli da posvetimo tome, a ne velikoj širini raznih tema – zaboravio sam da pustim anketu u chat webinara o čemu želite da pričamo sldeći put,
  • subota, kao dan za webinar je dobar izbor.

Repriza prvog webinara

Link do prezentacije koja je pratila predavanja možete naći na ovom linku: https://docs.google.com/presentation/d/124Y6wJ49_cHYsxcr11NjzlrVOXAm2B7z2sdaCP2PK1o/edit?usp=sharing

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.